12 steg till framgång med QRYO för skönhetssalonger Del 1
Maximera din verksamhet och ge kunderna bästa möjliga upplevelse
Att driva en skönhetssalong kan vara både givande och utmanande. För att uppnå framgång och se din verksamhet växa krävs det att du ständigt utvecklar och anpassar dig efter marknadens behov. I den här bloggen kommer vi att gå igenom 12 steg för att maximera din framgång med QRYO, en innovativ skönhetsbehandling som kan hjälpa dig att skapa en unik och konkurrenskraftig tjänst för dina kunder. Här kommer del 1
-
Gör det nu!
Detta är grunden för ett framgångsrikt företagande – tro på ditt koncept och börja ta betalt så fort som möjligt.När du startat ditt företag, när du köpt din maskin, när du gått klart din utbildning, då är det dags att ta action.Gör inte massa provbehandlingar för att se hur maskinen fungerar, du har redan köpt ett koncept. Sätt igång direkt och ta betalt.
Det är ok att göra misstag – du måste göra dem för att utvecklas. Ta reda på vad dina kunder vill ha och förbättra din tjänst eller produkt baserat på deras feedback. Bjud in dem att testa och ge dem en upplevelse som de aldrig glömmer. För att lyckas måste du förstå dina kunders behov och ge dem en fantastisk upplevelse. Marknads för ditt företag och se till att dina kunder vet att du finns. Det är viktigt att sprida ditt varumärke till nya marknader. Använd sociala medier för att nå ut. Se till att dina kunder betygsätter dig på google – kunder går ofta på omdömen när de väljer salong. Bjud på något extra för att de ska ta sig tid att betygsätta dig, gör det enkelt för dem, skicka en länk till vart de ska ge dig stjärnor.
Ta hjälp av dina vänner och kunder att sprida ordet – Till exempel rekommendera en vän och få 20 % rabatt på nästa behandling. Om du har en webbsida, se till att den är tillräckligt användarvänlig och att den innehåller all den information som kunden behöver. Förbättra din webbsida regelbundet så att den är uppdaterad och tillgänglig. Skapa en e-postlista och skicka ut nyhetsbrev till dina kunder regelbundet för att hålla dem uppdaterade om det senaste erbjudandet, nya produkter eller tjänster. Skapa en blogg eller en video för att informera dina kunder om ditt företag. Kontakta influencers eller andra företag som du tror kan vara intresserade av ditt koncept. Uppmuntra dina kunder att dela ditt företag på olika kanaler så att du kan nå ut till fler människor.
2. Utveckla din strategi
För att nå framgång i ditt arbete krävs en strategisk plan för att hålla dig motiverad och effektiv. Börja med att definiera dina mål och vilken lönsamhet du vill uppnå. Ta sedan fram en verksamhetsplan som visar vilka typer av arbete som måste utföras och vilka resurser som behövs. Slutligen ta fram ett schema för att hålla dig på rätt spår. Sätt upp delbara mål och följ upp dina framsteg. På så sätt kan du säkerställa att du når dina mål och att du har en långsiktig strategi för att driva ditt företag framåt.
3. Prioritera
Fortsätt med att ta fram vad du ska prioritera. Vad är din arbetsroll? Vad är dina huvuduppgifter? Vilka arbetsuppgifter ger mest effekt? Paretos 80/20 regel är användbar för att prioritera rätt saker. Den innebär att 80% av dina resultat kommer från 20% av dina ansträngningar. Hitta de uppgifter som ger bäst effekt och fokusera på dem. Oftast är det även det du är bäst på! Öka effekten genom att vidareutveckla dina styrkor. För att säkerställa att du fokuserar på de viktigaste uppgifterna är det viktigt att du gör en noggrann analys av dina arbetsuppgifter. Hitta de uppgifter som ger bäst effekt och fokusera på dem. Öka effekten genom att vidareutveckla dina styrkor.
För att få en bättre överblick över dina arbetsuppgifter och förbättra din produktivitet kan det vara nyttigt att göra en noggrann kartläggning. Gå igenom alla arbetsuppgifter som du har ansvar för och dela upp dem i olika kategorier. Försök att kategorisera uppgifterna utifrån vilken tid och energi som krävs för att slutföra dem. Detta kommer att hjälpa dig att se vilka arbetsuppgifter som är viktigast att prioritera. Ställ även upp mål som hjälper dig att följa upp din utveckling. För att förbättra din produktivitet rekommenderar vi att du använder verktyg som hjälper dig att organisera dina olika arbetsuppgifter.
4. Samarbeta
Var öppen för att prova nya saker och utmana dig själv – det som du tycker är tråkigt kan vara roligt för andra. Det är lika viktigt att utveckla dina styrkor som att ha en nyfikenhet för nya erfarenheter och utmaningar. När man jobbar tillsammans är det viktigt att lyfta varandras styrkor och kompetenser. Genom att samarbeta med andra kan vi göra något som är större än att bara nyttja en persons kompetens.
Samarbete skapar tillfällen för att hitta nya lösningar, förbättra produkter och tjänster och komma på nya idéer och koncept. För att samarbetet ska fungera måste det finnas ett ömsesidigt förtroende mellan parterna och ett gemensamt mål att sträva efter. Det är viktigt att alla involverade parter är ärliga med varandra, har öppen kommunikation och att alla är beredda att lyssna till varandras idéer.
5. Selektera
För att maximera din produktivitet är selektering ett måste. Tänk på din tid som en viktig resurs som måste hanteras effektivt. Om du inte eliminerar ineffektiva arbetsuppgifter kommer du att förlora tid som kan användas för att förbättra dina resultat. För att bli mer produktiv måste du ha ett bra fokus!
Försök att inte göra allt på en gång och istället fokusera på en enda uppgift. Det är bättre att arbeta med en uppgift åt gången än att försöka göra allt samtidigt.
6. Icke terapeutledda behandlingar
Ett vanligt problem hos terapeuter idag är att man inte hinner med, och man skulle gärna klona sig eftersom det är så svårt att hitta bra anställda.
En möjlig lösning på problemet är att kombinera terapeutledda behandlingar med icke-terapeutiska behandlingar och på så sätt kan du göra flera behandlingar samtidigt. Genom att kombinera terapeutiska behandlingar med skräddarsydda tekniska lösningar kan du skapa en effektivare verksamhet.
Tekniken för icke-terapeutiska behandlingar är en växande trend som gör det möjligt för företag att spara tid och pengar. Att jobba 8 timmar om dagen är en inrotad vana som vi fått med oss från industrialismens vagga. Vi bör ifrågasätta relationen mellan hur många timmar vi jobbar och hur mycket pengar du och företaget tjänar in. Om det fanns likhetstecken mellan antal timmar och hur mycket pengar du tjänar skulle det inte finnas några miljardärer – så många arbetstimmar finns inte.
Så vad ska du då göra för att bli effektivare och pressa ner arbetstimmarna?